کارت کپچر چیست؟

85
3.3/5 - (6 امتیاز)

کارت کپچر که با نام هایی مانند ویدیو کپچر ، کپچر کارت یا Video Capture Card هم نامیده می شود، به سخت افزاری گفته می شود که به کامپیوتر یا لپتاپ متصل شده و توسط آن می توانید سیگنال ویدیویی خروجی از دستگاه پخش مانند دستگاه پخش VHS ، دوربین فیلمبرداری ، دستگاه پخش DVD یا Blue-ray ،کنسول بازی PS4 و Xbox و … را به فرمت دیجیتال تبدیل کنید. این سخت افزار در مدل های مختلف با کارایی ها و ورودی-خروجی های مختلف تولید می شود. از این سخت افزار علاوه بر تبدیل فیلمها و تصاویر ویدیویی، برای پردازش تصاویر دستگاه های پزشکی ، صنعتی ، رباتیک ، تجهیزات کلاس آنلاین و … هم استفاده می شود. همچنین یکی از مصارف پرکاربرد امروزی این سخت افزار، استفاده برای پخش تصاویر تحت شبکه یا همان ویدئو استریمینگ و لایو استریم می باشد . در ادامه به بررسی دقیق تر این سخت افزار و کاربردهای آن می پردازیم.

شما می توانید از فروشگاه مدیافو انواع کارت کپچر با برندهای معتبر را بررسی و خریداری کنید.


انواع کپچر

با توجه به پیشرفت سخت افزار و نرم افزارهای ویدیویی ، کپچر ها هم پیشرفت چشمگیری داشته اند و مانند گذشته محدودیت های سخت افزاری و نرم افزاری ندارند. با ورود تصاویر HD به بازار و همه گیر شدن آن و همچنین گسترش نرم افزارهای ویدئویی و استریمینگ و پردازش تصویر ، تنوع سخت افزارهای سازگار با آن ها هم بسیار زیاد شده است. عموما این کارت ها در مدل های کارت کپچر اینترنال ( داخلی ) و کارت کپچر اکسترنال ( خارجی ) تولید می شوند. البته یک سری از آن ها هم بصورت مستقل و بدون نیاز به کامپیوتر که می باشند که مدل های قدیمی آن ها همان دی وی دی رکوردر و مدل های جدید آن دیسک رکوردر و هارد رکوردر می باشند مانند انواع رکوردر بلک مجیک که قابلیت ضبط تصاویر بدون نیاز به کامپیوتر را دارند.

کارت کپچر اکسترنال کارت کپچر اینترنال

 

 این کارت های اینترنال و اکسترنال و حتی مستقل هم در مدل های آنالوگ ، دیجیتال و یا ترکیبی از هردو تولید می شوند. کپچر های آنالوگ عموما دارای ورودی تصویر Composite و S-Video و بعضا Component می باشند که البته پورت Composite مورد استفاده بیشتری نسبت به دو پورت تصویری دیگر دارد. برای دریافت صدا از دو حالت استفاده می کنند : یکی استفاده از ورودی Line-in کارت صدا و دیگری استفاده از ورودی مستقیم صدای استریوی RCA . استفاده از Line-in در کارت های قدیمی و اینترنال مورد استفاده قرار میگرفت که به دلیل افت کیفیت صدا و به هم خوردن همزمانی یا همان سینک صدا و تصویر، این روش منسوخ شده است.

کارت کپچر

کپچرهای دیجیتال بستگی به مدلشان دارای ورودی فایروایر یا همان 1394 ، ورودی HDMI ، ورودی HD-SDI و یا هردو پورت HDMI و SDI می باشند. کارت های 1394 ( که با نام های کارت فایروایر یا DV یا IEEE1394 یا iLink هم شناخته می شوند) امروزه به صورت مستقل و بدون ترکیب با پورت آنالوگ یا دیجیتال دیگری ، به عنوان یک ویدئو کپچر فقط برای ورودی 1394 استفاده می شوند. این کارت ها در گذشته با پورت های آنالوگ در کنار هم یک کپچر کارت کامل مانند پیناکل MovieBox Studio 510 را تشکیل می دادند. ( تولید این کارت ها سالهاست که متوقف شده است) اما به مرور زمان به دلیل منسوخ شدن این پورت و جایگزینی HDMI و SDI بجای آن، رفته رفته به صورت مستقل در یک کارت استفاده می شود. کارت 1394 با چیپ های مخلف NEC ، VIA ، Agere و Texas Instrument و با سرعت های 400 و 800 تولید می شوند.  از 1394 فقط برای کپچر استفاده نمی شود و از آن برای اتصال دستگاه های صنعتی ، اسکنرهای حرفه ای و البته کارت های صدای استودیویی هم استفاده می شود.

کارت 1394

اما جدید ترین نسل کارت های کپچر، سخت افزارهای با ورودی HDMI و SDI می باشند. این کارت ها دارای ورودی HDMI یا SDI و یا هردوی آنها می باشند که قابلیت کپچر تصاویر با رزولوشن های بالا را دارند. کارت های HD با توجه به مدلشان قابلیت کپچر تصاویر تا رزولوشن های Full HD ، 2K ، 4K و حتی 8K را هم دارند. کارت های با ورودی HD-SDI در مدل های مختلف 6G-SDI ، 3G-SDI و 12G-SDI تولید می شوند که هر کدام قابلیت های خود را دارند، اما مدل های 3G-SDI و 6G-SDI رایج ترین و پرکاربردترین آن می باشند. بعضی از این کارت ها علاوه بر ورودی دیجیتال HDMI یا SDI دارای ورودی های آنالوگ هم می باشند که یک ویدئو کپچر کامل و اصطلاحا فول پورت ( Full Port ) را تشکیل می دهند.


 کاربردهای یک ویدیو کپچر چیست؟

از ویدئو کپچرها استفاده های گوناگونی می شود. شاید اصلی ترین استفاده آن برای تبدیل فیلمهای ویدئویی قدیمی مانند فیلمهای VHS و فیلم های دوربین ها و و یا کپچر تصاویر از میکسر-سوئیچرها و منابع دیگر ویدیویی باشد. اما امروزه از این کارت ها علاوه بر تبدیل فیلم ها و تصاویر ویدئویی ، برای کپچر بازی ها یا همان گیم کپچر (Game Capture  ) ، مانیتورینگ ، پردازش تصویر و ویدئو استریمینگ هم استفاده می شود. بیایید کمی دقیق تر اینها را بررسی کنیم.

کپچر تصاویر ویدیویی : اگر میخواهید فیلم های قدیمی تان را به صورت فایل دیجیتال یا DVD آرشیو کنید، اگر میخواهید فیلم های دوربینتان را ضبط و تدوین کنید ، اگر میخواهید در یک همایش یا کنفرانس، تصاویر خروجی از میکسر را ضبط کنید و هزاران اگر میخواهید دیگر که همگی نیازمند یک سخت افزار برای ضبط تصاویر ویدئویی می باشند، قطعا شما باید یک کارت متناسب با نیازتان داشته باشید. البته امروزه با توجه به ضبط تصاویر دوربین ها بر روی حافظه های SD ، استفاده از سخت افزار کپچر کمتر شده اما باز هم با این حال در بسیاری موارد برای ضبط تصاویر به کپچر نیاز خواهید داشت.

کپچر فیلم های قدیمی

قیمت خرید کارت کپچر ezcap 172خرید کارت کپچر ezcap 283sخرید کارت کپچر ezcap 293

 

گیم کپچر : گیمرهای حرفه ای صحنه های بازی خود را ضبط کرده و آنها را در اینترنت برای سایر دوستان و گیمرهای دیگر به اشتراک می گذارند. اگر شما هم یک گیمر هستید و می خواهید تصاویر صحنه های بازی های خود را از کامپیوتر ، لپتاپ و کنسول خود ضبط کنید، شما هم به یک Capture Card و یا رکوردر متناسب با کنسول خود نیازمندید که اصطلاحا به آنها گیم کپچر Game Capture هم میگویند. فقط باید به این نکته توجه داشته باشید که کنسول های جدید با خروجی HDMI ، قابلیت اتصال به هر کارتی ندارند ، بنابراین باید از سخت افزاری استفاده کنید که با مشخصات خروجی تصویر کنسول بازی شما همخوانی داشته و توانایی نمایش و ضبط صحنه های بازی را داشته باشد. 

گیم کپچر

 

پردازش تصویر : کاربرانی که نیاز دارند تا تصاویر دوربین های صنعتی ، پزشکی ، رباتیک و امثال آن را تحت نرم افزار مورد نظرشان پردازش کنند ، نیاز به سخت افزاری دارند تا تصاویر را به کامپیوتر یا لپتاپ خود منتقل کرده و تحت نرم افزار مربوطه پردازش کنند. در قسمت پردازش تصویر حتما باید از کپچر کارتی استفاده کرد که با نرم افزار مورد نظر سازگار یا اصطلاحا Compatible باشد. چرا که به دلیل پشتیبانی نرم افزاری و درایور کپچرها، امکان عدم پشتیبانی نرم افزار از سخت افزار کپچر وجود دارد. بنابراین در این قسمت باید با مراجعه به سایت نرم افزار و سخت افزار مورد نظر از کارت کپچر متناسب با آن ها استفاده کنید.

سیگنال ویدیویی

 

ویدئو استریمینگ و لایو استریم : یکی از کاربردی ترین و رایح ترین استفاده های امروزه از کارت کپچر ، پخش تصاویر در شبکه یا همان ویدئو استریمینگ ( Video Streaming ) و لایو استریم می باشد. ( پیشنهاد می کنیم مقاله استریم چیست را مطالعه کنید) اگر نیاز دارید تا تصاویر ویدیویی کلاس آنلاین ، همایش ها ، سمینارها ، برنامه های تلویزیونی ، بازی های رایانه ای و … را تحت شبکه در اختیار عموم یا فرد و افراد خاصی بگذارید ، نیاز به یک سخت افزار به نام کپچر خواهید داشت تا تصاویر را تحت شبکه و نرم افزار مورد نظرتان به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال یکی از نیاز های لایو اینستاگرام به کامپیوتر ، کارت کپچر است. در این قسمت هم مانند پردازش تصویر حتما باید از سخت افزار متناسب با نرم افزارتان استفاده کنید. چرا که به دلایل گستردگی نرم افزار های استریمینگ، انتخاب سخت افزار متناسب و سازگار با نرم افزار مهم می باشد. از فروشگاه مدیافو می توانید انواع تجهیزات استریم را تهیه کنید.

قیمت خرید کارت کپچر ezcap 158قیمت خرید کارت کپچر ezcap 269قیمت خرید کارت کپچر ezcap 301قیمت خرید کارت کپچر j5create jva04

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

85 نظرات
  1. مونا جهانی می گوید

    مطلب خیلی خوب و کاربردی بود. من نیاز به یک کارت کپچر برای تبدیل VHS داشتم و با استفاده از این مقاله انتخاب مناسبی داشتم.ممنون

  2. طاها می گوید

    سلام من میخواهم با گوشی بازی کنم و با پی سی استریم بدم آیا میتونم؟

    1. سردبیر می گوید

      سلام. باید از یک مبدل برای تبدیل خروجی گوشی به HDMI و اتصال اون به کارت کپچر استفاده کنید.

  3. سجاد می گوید

    سلام من یک دستگاه ربات کاوشگردارم ک از ربات تصویر میگیرم و ب لب تاپ انتقال میده این وسط چون سیستم قدیمی هس تصویر هام انالوگه با همون کارت کپچری ک دارم می تونم ورودیش تغییر بدم ک اچ دی بشه

    1. سردبیر می گوید

      سلام. بله فرقی نمی کنه. ولی اینو بدونین اگر تصویر اصلی شما آنالوگه ، با تغییرش به HDMI کیفیتش تفاوت خاصی نمیکنه

  4. سینا می گوید

    سلام خسته نباشید
    من میخواستم با ps5 استریم کنم ایا میشه با کپچر کارت هم تصویر گیم را زنده انتقال داد به مانیتور و هم انتقال داد به لپ تاب برای استریم و پیشنهاد شما که هم بشه با کیفیت 4k روی ماینتو تصویر را داشته باشم برای پلی دادن و همزمان بشه با کیفیت ۱۰۸۰ روی مانیتور داشت چیه؟

    1. سردبیر می گوید

      با سلام. بله.کارت کپچری انخاب کنید که خروجی HDMI هم داشته باشه. پیشنهاد ما برای کیفیت 4K کارت کپچر Ezcap 326 هستش که میتونه گزینه خیلی مناسبی باشه.

  5. کامبیز می گوید

    سلام و خسته نباشید بنده استریمر هستم و محلی که هستم نتی نیست (پرسرعتی نیست حتی با tdle) که از طریقndi انجام بدم و میخام از فشار سیستمم کاسته بشه ولگ نشه تو استریم که انجام میدم …. میخام بدانم آیا کارت کپچر میتوانه ازین جهت کمک کنه که دو تا دستگاه لپتاپ که دارم که اونی که گیم میرم فقط باهاش را اون قطعه کمک کنه که به اون یکی تصویر و صدا را بفرسته به اون یکی لپتاپ که فقط استریم میکنه برسانه ….. که کیفیت ۷۲۰ انجام بدم اصلا ازینجهت کمک میکنه اصلا یا نه لطفا راهنمایی کنید اگه اطلاع درستی دارید با تشکر

    1. سردبیر می گوید

      با سلام. به طور کلی کارت کپچر وظیفه انتقال تصویر از یک دستگاه پخش مانند دوربین یا کنسول بازی یا لپتاپ به یک سیستم یا لپتاپ دیگه رو دارد. قرار نیست کمکی در سرعت استریم بکنه. در کیفیت تصویر و نور و رنگ تاثیر خواهد داشت ولی در سرعت استریم متاسفانه تاثیر خاصی نداره و این مورد به سرعت اینترنت شما بستگی داره. تنظیماتی مانند انتخاب رزولوشن بالاتر یا پایین تر یا فریم ریت بالاتر و پایین تر در نرم افزار انجام میشه که میتونه توی سرعت استریم تاثیر بزاره و کارت کپچر در این مورد تاثیر نخواهد داشت و فقط تصویر را به سیستم شما منتقل میکنه

      1. کامبیز می گوید

        بله منظورم همین بود که فشار به سیستمم نیاد حالا جدا از استریم که به نت مربوط میشه …… ولی میخاستم بدانم که پس کارت کپچر این کمک را اگه میکنه که گیمی که با یک سیستم دیگه میرم به سیستم دیگه تصویر گیم را انتقال بده ازون سیستم که انتقال میده میشه استریم کرد باهاش دیگه اگه کارت کپچر این کمک را میکنه ازین جهت میشه پس درسته یا خیر… که جوابتان پس بله بود انگار … ممنون مدلی که کارت کپچر بگیرم اکسترنالش چه مدلی بگیرم که این کارا انجام بده این را نگفتین بهم چون کامل جواب را بدین لطفا ممنون میشم……عزیز که بالاترین کیفیت را تصویر را تو اون یکی سیستم برسانه که ازونور استریم کنیمش چه کاارت کپچری خوبه براش چون زیاد ازین ماحرا همانطور که در مطلب قبلی بهتان رساندم اطلاع کامل راجهبش ندارم ….. لطفا اگه میدانید بگید

      2. کامبیز می گوید

        ودرضمن گفتم بهتان برای ndiکردن در اوبی اس نمیشه چون سرعت اپلود نتم پاینه وگرنه برای استریم تکی انجام بدم اوکیه عزیز …. ولی لگ میشه چون سیستمم میگم فشار میاد بهش چون لگ میشه استریمم میخام بدانم با توجه به مطلب قبلی که گفتم بهتان کارت کپچر کمک میکنه که با اون یکی سیستم که استریم کردن مختص میشه را کارت کپچر انجامم بدیم …… یا نه اصلا عملیس اینکار…. همین منظور بود مطلبم

        1. سردبیر می گوید

          ببینید برای بحث NDI قطعا باید از شبکه و تجهیزات شبکه خوبی استفاده کنید. سیستم و تجهیزات شبکه و سرعت اپلود و دانلود تجهیزات نقش مهمی توی ارسال تصاویر با کیفیت مهم دارن. اگر هرکدام از اینها ضعیف باشند میتونه باعث ایجاد لگ بشه. کپچر کارت از طرفی کمک می کنه تا با سرعت بهتری بتونید تصاویر را انتقال بدین ولی این رو هم در نظر بگیرین اگر کیفیت تصاویر بالا بشه سیستمی که کارت کپچر بهش وصل میشه باید مشخصات و سرعت مناسبی داشته باشه. ما در اینجا اگر فرض بگیریم سیستم شبکه شما قوی و مناسب نیست میشه گفت : بله ، کارت کپچر کمک می کنه تصاویر بهتری و روان تر منتقل بشن و لگ نداشته باشید.

  6. فرزاد می گوید

    سلام. یه ویدئو کپچر جهت میکروسکوپ نیاز دارم. ۰۹۱۲۶۵۴۳۸۶۸

    1. سردبیر می گوید

      با سلام. لطفا جهت راهنمایی بهتر با شماره ای که در بالای سایت Mediafo.com درج شده تماس بگیرید

  7. الهه می گوید

    ممنون مطلب خیلی خوبی بود. برای کارت کپچر اکسترنال کدوم قسمت از سایت رو ببینیم؟

    1. سردبیر می گوید

      با سلام. شما می توانید با مرجعه به صفحه کارت کپچر اکسترنال محصول مورد نظرتون رو انتخاب کنید یا به صورت تلفنی مشاوره خرید بگیرید

  8. سعید می گوید

    با سلام و سپاس از اطلاعات مفیدتان
    من کارت کپچر مایجیکا hd cap x را دارم و بعد از رکورد فیلم vhs کیفیت ضبط شده نسبت به پخش روی تلوزیون پایین تر هست چه راه حلی وجود داره که دقیقا کیفیت خود فیلم کپچر بشه ؟
    و ایا کارت کپچر های جدیدتر کیفیت مطلوب تری دارن ؟
    و ایا اگر کارت کپچر pro 1 اینترنال قدیمی پیدا کنم بهتر از نسل جدید جواب میده ؟

    1. سردبیر می گوید

      با سلام. hd cap x برای ضبط از VHS رکوردر ضعیفیه. مانند یک کپچر ezcap 172 که قیمتش حدود 400 هزار تومانه عمل میکنه . pro 1 برای سیستم های قدیمی جواب میده و روی سیستم جدید کار نمیکنه

  9. ایلیا می گوید

    سلام خسته نباشید
    ببخشید من یه سوال داشتم
    من ابکس باکس دارم
    می تونم یه مانیتور بگیرم وصلش کنم به اون بعد به لپ تاپ وصلش کنم که بتونم با اون ویدیو رکورد کنم یا استریم بزارم؟اصلا امکان داره؟

    بعد بخوام رکورد کنم باید از توی لپتاپ رکورد کنم یا از تو ایکس باکس؟

    (چون ایکس باکس صدا ضبط نمیکنه اگر با لبتاب رکورد کنم صدا دوستام و خودم تو لپتاپ ضبط میشه؟

    1. سردبیر می گوید

      با سلام.اگر میخواهید تصویر ایکس باکس را هم لپتاپ برای استریم و رکوردر داشته باشید و هم در مانیتور داشته باشید باید از یک کارت کپچر استفاده کنید که خروجی HDMI داشته باشه. ایکس باکس را به کارت کپچر وصل کنید و از خروجی HDMI کارت کپچر به مانیتور وصل کنید. مانند کارت کپچر Ezcap 326 برای رکورد هم می توانید توسط کارت کپچر و یک نرم افزار مانند Obs Studio استفاده کنید.

  10. مهدی می گوید

    سلام ، اگر سیستمی برای ریکورد گیم پلی موبایل در وضوح ۱۰۸۰ در ۹۰ فریم برای بازی پابجی داشته باشیم، برنامه obs کفایت میکنه برای ضبط؟! یا گرفتن یک کپچر کارت ضروروی است؟؟

    1. سردبیر می گوید

      با سلام. کارت کپچر رابطی برای اتصال دستگاه پخش شما با کامپیوتر و لپتاپ است. اگر می خواهید کنسول بازی یا هر دستگاهی به سیستم یا لپتاپ وصل کنید باید از کارت کپچر استفاده کنید. حالا برای رزولوشن مورد نظر ، کارت کپچر شما هم باید از این رزولوشن پشتیبانی کند.

  11. کیانوش می گوید

    سلام
    من ezcap 266N خریدم ، آیا امکان تبدیل فیلمهای vhs به دیجیتال با این دستگاه وجود داره . خیلی ممنون

    1. سردبیر می گوید

      با سلام.مدل 266 اگر منورتونه خیر ، برای تبدیل VHS مناسب نیست

  12. رسول می گوید

    سلام و خسته نباشید خدمت شما
    عذر میخوام بنده میخواستم با کنسول ps4 گیم پلی خودمو به صورت طولانی و چندین ساعته ضبط کنم و گاهی در یوتیوب استریم کنم، با کیفیت حداقل 1080_ 60 fps , یکی از دوستان پیشنهاد کارت کپچر elgato hd60s رو داده، میخواستم نظر شما رو بدونم با توجه به قیمت زیاد این کارت، پیشنهاد شما چیه، ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید
    سپاسگزارم

    1. سردبیر می گوید

      با سلام. کارت پیشنهادی کارت خوبیه ولی همونطور که گفتین گرونه.میشه از کارتهای ارزونتر مثل ezcap 320 هم استفاده کرد.

  13. mohamad می گوید

    سلام خسته نباشید ببخشید من یه سوال داشتم میخوام استریم رو شروع کنم و razer kiyo رو خریداری کردم میخوام بدونم که کارد کپچر لازم هست یا نه ممنون میشم جواب بدید

    1. سردبیر می گوید

      با سلام.خیر نیازی نیست

  14. حسین دهقان می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    من از کارت کپچر easy cap استفاده میکنم،زمانی که برای ضبط تصویر از دستگاه dvd یا هر دستگاه دیگه مشکی در رنگ و تصویر نداره،منتها زمانی که از دستگاه فیلم های قدیمی video VHS برای ضبط استفاده میکنم اتصال کابل های cvbs رنگ تصویر از رنگی به سیاه سفید هی تغییر رنگ میدهد

    1. سردبیر می گوید

      با سلام. باید سیستم تصویری رو چک کنید که روی Pal هست یا Ntsc. بین این دو انتخاب کنید ببینید باز هم مشکلی در تصپیر دارین یا خیر.اگر همچنان مشکل پابرجا بود میتونه به دلیل کارت کپچرتون باشه. این مدل کپچر ضعیفه و ممکنه به دلیل خروجی سیگنال ضعیف دستگاه vhs این مشکل بوجود بیاد.

  15. ارمین می گوید

    سلام و خسته نباشید .
    میخواستم بدونم برای رکورد گیم پلی از موبایل و استفاده ی کارت کپچر نیاز به حداقل چه کامپیوتری هست ؟!

    1. سردبیر می گوید

      با سلام. بستگی به رزولوشن استریم و مدت زمان استریم داره. همچنین برای ضبط باید از سیستم بهتری استفاده کرد. به طور کلی یک سیستم با مشخصات حداقلی با پردازنده intel cri5 نسل ۶ یا بالاتر و رم ۸ گیگ و گرافسک ۲ گیگ هم برای استریم Full hd مناسبه هم برای ضبط

  16. alireza می گوید

    با سلام
    ایا دوربین میشه به این کارت وصل کرد که فیلم ظبط کنه

    1. سردبیر می گوید

      با سلام.بله.یکی از کاربردای کارت کپچر همینه

  17. آیدین می گوید

    ممنون.من طبق همین مقاله و راهنمایی تلفنی یکی ازتون خریدم و راضی ام. برای کارت کپچر میشه مرجع خوبی باشه واسه زبان فارسی

  18. حسین می گوید

    وقت بخیر. بنده نیاز به یک کپچر کارت دارم که بتونه تصویر ipad pro 2020 به پی سی انتقال بده. چه مدلی توصیه می کنید

    1. سردبیر می گوید

      با سلام. اولین مرحله باید از یک تبدیل مناسب برای ipad اسفاده کنید تا خروجی HDMI داشته باشین. در مرحله دوم پیشنهاد ما استفاده از کارت کپچر با پشتیبانی از رزولوشن های 1080 یا 4k با نرخ فریم 60 است. کارت کپچر ezcap 269 یا ezcap 320 گزینه های مناسبی هستند.

  19. هادی می گوید

    عرض سلام و احترام و تشکر از راهنمایی های عالی تون
    استاد عزیز : برای تهیه و ضبط فیلم بازی PS4 و همزمان فیلمبرداری ، آیا با یک کپچر کار انجام میشه یا خیر ؟
    و اینکه آیا از دوریبن موبایل میشه برای فیمبرداری و انتقال به کامپیوتر استفاده کرد ؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمائید .

    1. سردبیر می گوید

      با سلام. در مورد سوال اولتون باید از دو کارت کپچر استفاده کنید. چون دو دستگاه پخش دارین که لازم دارین تا هر دو را همزمان ضبط کنید. اما اگر نمیخواهید که همزمان هر دو تصویر ضبط بشه می توانید از یک کارت کپچر JVA06 استفاده کنید که قابلیت اتصال دو دستگاه همزمان را دارد و می توانید بین تصاویر سوییچ کنید یا از قابلیت های تصویر در تصویر استفاده کنید. یا از دستگاه میکسر بلک مجیک Atem Mini استفاده کنید که قابلیت اتصال 4 دستگاه پخش دارد.
      در مورد سوال دومتون بله. روشهایی هست که این روشها نرم افزاری هستند. به عنوان مثال یکی از روشهای استفاده از نرم افزار EPOCam شرکت الگاتو برای تبدیل گوشی موبایل به وبکم برای کامپیوتر است.

  20. eagle64 می گوید

    سلام. ببخشید من سیستمم برای رکورد کردن خیلی ضعیفه. این قطعه میتونه کمکم کنه. همچنین برای خروجی گرفتن ویدئو از نرم افزار های مختلف

    1. سردبیر می گوید

      سلام وقت بخیر. دقیقا کدوم قطعه منظورتونه؟ تمام این قطعات برای ضبط کردن مناسب هستند ! مشخصات سیستم و کیفیت تصویرتونو مشخص کنید تا کپچر مناسب پیشنهاد بدیم.

  21. MS می گوید

    سلام دوست عزیز بنده به یک کارت کپچر نیاز دارم که بتونم با حداقل کیفیت 480 از بازی ها گیم پلی و ویدیو ضبط کنم به چه کارت کپچری نیاز هست برای این کار ؟
    لطفاً چند تا کارت کپچر معرفی کنید ممنون

    1. سردبیر می گوید

      با سلام. کیفیتی که نیاز دارین بالا نیست و به همین دلیل اغلب کپچر ها جوابگو هستند. برای استریم تصاویر آنالوگ می توانید از کپچر کارت Ezcap 158 استفاده کنید. برای تصاویر با خروجی HDMI هم می توانید از کارت کپچر HDMI استفاده کنید. مانند Ezcap 269 4k یا Ezcap 301 و Ezcap 311

  22. parham می گوید

    سلام.. برای ps4 و استفاده از دوربین بجای وبکم میشه از یک کپچر کارت به طور همزمان استفاده کرد؟ و اینکه دوربینم هم remax sd01 1080p full hd هست و خروجی hdmi وusb داره..ارزون ترین کپچری که میتونم تهیه کنم چیه.. اطلاعاتی ندارم اگه میشه راهنمایی کنید خیلی ممنونم.

    1. سردبیر می گوید

      با سلام. بله میشه از کپچر کارت مناسب استفاده کرد تا PS4 و دوربین به عنوان وبکم در کامپیوتر شناخته شود. برای دوربین می توانید از کارت کپچر Ezcap 311 و یا Ezcap 301 استفاده کنید. اما برای کنسول بازی که 60 فریم نیاز دارد می توانید از کپچر کارت Ezcap 269 استفاده کنید که کیفیت بهتر دارد و فریم بالاتری پشتیبانی می کند.

      1. parham می گوید

        فکر کنم درست متوجه نشدید..منظورم اینکه هم برای ps4 هم برای دوربین میشه فقط از یک کپچر استفاده کرد؟( هر دو همزمان به یک کپچر وصل شن ).. اگر میشه یک مدلی که هردورو ساپورت کنه معرفی کنید ممنون میشم

        1. سردبیر می گوید

          با سلام. برای اتصال هر دو باید از دو کارت کپچر به صورت همزمان استفاده کنید. می توانید به صورت همزمان از دو کارت کپچر ( همین 3 مدلی که معرفی کردم ) روی سیستم استفاده کنید. یکی رو به دوربین و یکی رو به Ps4 وصل کنید

  23. محسن می گوید

    سلام . من یک matrox rt.x2 دارم میخواستم ببینم بدردبخور هست یا ن و قیمت الانش چنده ؟؟؟ ممنون

    1. سردبیر می گوید

      با سلام. این کارت خیلی قدیمی است و تولید نمیشه و با سیستم های جدید سازگار نیست. به عقیده ما ارزش چندانی ندارد و بهتر است روی سیستتم قدیمی برای کارهای تبدیل فیلم استفاده شود.

  24. علی می گوید

    سلام . ممنون از مطالب خوبتون . یه سوال ؟ فرق دانگل HDMI و همین Capture Card چیه ؟ من میخوم دوربین Gopro 4 رو به لبتاپم به جای وبکم استفاده کنم به نظرتون باید چی بخرم ؟

    1. سردبیر می گوید

      با سلام ، دانگل HDMI وسیله ای برای انتقال تصویر از موبایل و کامپیوتر به تلویزیون است و کارت کپچر وسیله ای برای انتقال تصاویر از دوربین و … به کامپیوتر و لپتاپ. شما برای اتصال دوربینتون میتونید از انواع کارت کپچر مخصوص استریم در لینک زیر استفاده کنید.
      https://mediafo.com/tag/capture-card-for-streaming

  25. مبینا می گوید

    سلام
    ممنونم از مطالب خیلی خوبی که گذاشتید. کار تبدیل فیلم vhs رو میخوام شروع کنم میشه لطفا بفرمایید در حال حاضر چه کارت کپچری مناسب برای این کار میتونم تهیه کنم؟

    1. سردبیر می گوید

      با سلام. برای تبدیل VHS کارت کپچر EZCap 172 گزینه مناسبی است.

  26. امیر می گوید

    باسلام من یه دوربین پاناسونیک دارم که جای کابل یواس بی و همچنین DV داره وتعداد زیادی هم فیلم روی مینی دی وی دارم که میخوام اونها رو تبدیل کنم به فایل های دیجیتال لطفا برای این کار منو راهنمایی کنید.سپاسگزارم.

    1. سردبیر می گوید

      با سلام و احترام. اگر دوربین شما خروجی 1394 دارد می توانید از کارت 1394 که داخل کیس و بر روی مادر برد نصب می شود استفاده کنید. اگر هم لپتاپ دارید و دوربین شما هم خروجی سه فیش ویدئویی دارد می توانید از کارت کپچر های آنالوگ مانند کارت کپچر EZCap 172 استفاده کنید.

  27. Benyamin.Td می گوید

    سلام
    من یک دوربین 70d canon دارم خود دوربین با کیفیت 1080p 30fps فیلم برداری میکنه، آیا امکانش هست با کارت کپچر خروجی با رزولیشن بالاتر یا فریم ریت بالاتر یا کیفیت بالاتر دریافت کرد؟
    لطفا بهترین کارت کپچری که به درد استریم با دوربین من میخوره رو بهم معرفی کنید
    با سپاس

    1. سردبیر می گوید

      با سلام
      خیر، شما نمی توانید با رزولوشن بالاتر یا فریم ریت بالاتر ضبط کنید و تصویر بهتری داشته باشید ممکن است در یک نرم افزاری کیفیت ضبط را بالاتر تنظیم کنید اما در کیفیت خروجی و فریم ریت بالاتر تاثیری نخواهد داشت. دو مدل از بهترین کپچر ها در حال حاضر EZCap 269 و J5create JVA04 هستند.

  28. علی اکبر می گوید

    سلام من می خوام دوربین سونی آلفا۷ آر مارک ۴ رو به دراگون فرم وصل کنم و تصویر لایو بگیر نرم افزار دوربین رو میشناسه ولی تصویر لایو نمیده آیا به کارت کپچر نیاز دارم و چه مدلی؟

    1. سردبیر می گوید

      با سلام و احترام ، بله. باید از یک کارت کپچر با ورودی متناسب با دوربین استفاده کنید. به عنوان مثال اگر دوربین شما دارای خروجی HDMI است باید از یک کارت کپچر با ورودی HDMI استفاده کنید که در سیستم شما به عنوان یک وبکم شناخته شود. به عنوان مثال می توانید از کارت کپچر Ezcap 269 یا کارت کپچر ezcap 266 استفاده کنید.

  29. امیر می گوید

    سلام خسته نباشید من اگه بخوام این دستگاه رو بخرم و با ps4 از آن استفاده کنم
    پخش ویدئو در آپارات یا غیره دستگاه انجام میده؟

    1. سردبیر می گوید

      با سلام، باید از کارت کپچر با ورودی HDMI با استاندارد UVC مانند کارت کپچر EZCap 269 استفاده کنید.

  30. Ali می گوید

    سلام.
    من اگه بخوام Ps4 و رو وصل کنم ب لپتاب نیاز به کپچر کارت دارم و اینکه 1080 تصاویر و نشون میده و مشکل نداره؟

    1. سردبیر می گوید

      با سلام از کپچر کارت با کیفیت استفاده کنید مشکلی نخواهید داشت

  31. هنا می گوید

    باسلام
    هنگام تبدیل فیلم دوربین با کپچر اینترنال تصویر دارم ولی صدا ندارم. صدا فقط ازدوربین شنیده می شود وفیلم ضبط شده هم بدون صدا می باشد.اگر امکانپذیرهست دراین مورد مرا راهنمایی بفرمایید. باتشکر

    1. سردبیر می گوید

      اگر فرض گیریم که سخت افزار شما سالم باشد ممکن است بخاطر درایور کارت صدا باشد. حتما درایور کارت صدای مادربرد را به صورت دستی از روسی سی دی مادربرد نصب کنید و یا اینکه درایور آن را از سایت مادربرد دانلود و نصب کنید. در نرم افزار کپچر حتما توجه کنید که ورودی صدا درست انتخاب شده باشد.

  32. علی می گوید

    سلام سردبیر گرامی. من یک کارت کپچر اکسترنال برای تبدیل ویدیو های VHS گرفتم ولی ویدئویی که در تلویزیون با کیفیت مناسب و بدون مشکل تصویری دیده میشه، در نرمافزار کپچر روی لپ تاپ خیلی بی کیفیت هست و بدرد ضبط کردن نمیخوره چه پیشنهادی دارین؟ آیا کارت کپچرها کیفیت های متفاوتی دارن؟

    1. سردبیر می گوید

      با سلام و احترام. صد در صد کارت کپچر در کیفیت تبدیل فیلم تاثیر گذار است. اگر از کارت های ساده مانند Easycap استفاده کنید قطعا کیفیت پایینی دریافت می کنید. پیشنهاد ما کارت کپچر های با کیفیت تر مانند کارت کپچر ezcap 116 است که کیفیت خوبی هم دارد.

  33. مهدی می گوید

    سلام
    وقت بخیر
    تشکر از مطالب و توضیحات
    سوال داشتم برای خرید کارت کپچر
    برای تبدیل تعدادی فیلم دوربین و vhs نیاز داشتم
    میخواهم که با کیفیت خوب یا hd تبدیل شوند
    اما چون مصرف شخصی و خانگی، نمیخواهم خیلی هزینه شود
    تشکر و سپاس

    1. سردبیر می گوید

      سلام وقت بخیر. برای تبدیل فیلم های VHS بهتره از کارت کپچر های آنالوگ مانند کارت کپچر EZCap یا Avermedia استفاده کنید. کارت های سری HD یا رکوردر ها برای تبدیل VHS مناسب نیستند. در مورد تبدیل فیلم های VHS به HD امکان پذیر نیست. چون فیلم و دستگاه شما نهایت خروجی تصویر 576×720 را دارد و به همین دلیل قابلیت افزایش کیفیت به HD نیست. پیشنهاد ما استفاده از کپچر کارت های مانند کارت کپچر EZCap 172 است.

  34. آرمان می گوید

    سلام
    برای پخش زنده در شبکه های تلویزیونی‌ با داشتن ۳ عدد دوربین و میکروفن ، با یک عدد میکسر سوییچر باز هم نیاز به کارت کپچر هست؟!
    ارسال تصویر فیفال چگونه است؟!

    1. سردبیر می گوید

      برای استریم تصاویر دوربین و میکسر به یک واسطه نیاز دارید تا از طریق اون واسطه تصاویر را به کامیپوتر و لپتاپ انتقال داده و تحت نرم افزار مربوطه استریم کنید. اگر میکسر شما قابلت اتصال اتصال به لپتاپ و کامپیوتر و استریم تحت نرم افزار خاصی را دارد که نیازی به کارت کپچر نیست. در غیر اینصورت به به یک واسطه که همان کارت کپچر است نیاز دارید. منظورتون از ارسال تصویر فیفال رو متوجه نشدم اما اگر منظور تصویر نهایی یا Final (فینال ) است باید همه تصاویر و صدای میکروفون ها به میکسر منتقل بشه و بعد از اون خروجی تصویر نهایی رو از میکسر به کارت کپچر منتقل کنید

  35. Amirhadi می گوید

    سلام اگه فقط از کامپیوتر استفاده کنی کپچر کارت برای استریم بدردمیخوره یا بدونه کپچر کارتم میشه استریم کرد اگه از سه تا مانیتور بر روی یک کامپیوتر استفاده کنی کپچر کارت میخواد اگه کپچر کارت داشته باشه چه ویژگی بدست میاره، بدون کپچر کارت دیگران میتونن تو لایو استریم حمایت کنن اصلا میشه لایو استریم گذاشت

    1. سردبیر می گوید

      برای استریم یک بازی یا تصویر ویدئویی پیشنهاد ما استفاده از کارت کپچر است. ممکن است شما یک بازی را تحت یک نرم افزار خاصی بدون کپچر بتوانید استریم کنید اما قطعا یسار محدود تر از زمانیست که کپچر کارت دارید. به علاوه اینکه قابلیت های نرم افزاری یک کپچر برای استریم بسیار بیشتر از زمانیست که بدون کپچر و فقط تحت یک نرم افزار می خواهید استریم کنید.

  36. مهدی می گوید

    سلام خسته نباشید.
    + دوست عزیز برای گیم استریم در سایت آپارات با کیفیت 720p60fps حداقل و حداکثر سرعت آپلود/دانلود چقدر پیشنهاد میشه؟

    + بنظرتون منطقیه که برای بازی از یه سرویس دهنده مخصوص ( پینگ پایین ) استفاده کنیم و برای آپلود روی اپارات هم از ( بطور مثال از ) اینترنت td-lte ( بطور مثال بخاطر سرعت آپلود بالا ) استفاده کنیم؟

    + برای گیم استریم لازمه روی سیستم دوم ( سیستمی که کپچر کارت داره ) کارت گرافیک نصب کنیم؟ ( منظورم اینه که سیستم کپچر، سخت افزار خاصی نیاز داره؟ )

    باتشکر

    1. سردبیر می گوید

      سلام وقت بخیر
      + پیشنهاد سرعت برای استریم تصاویر با کیفیت 720p60 ، سرعت بالای 2 مگ است. البته هر منطقه و هر ISP متاسفانه متفاوت است به همین دلیل برای محکم کاری پیشنهاد ما سرعت 4 مگ است
      +قاعدتا برای استریم بازی بهتره از سرویس با پینگ پایین استفاده شود. برای اپلود تصاویر طبق تجربه اینترنتی های همراه lte سرعت بهتری دارند اما اگر از ADSL یا سرویس های دیگر استفاده می کنید می توانید با سرویس دهنده خود هماهگ کنید و سرویسی تهیه کنید که سرعت اپلود بالایی داشته باشه.
      + اگر می خواهید تصاویر با رزولوشن 720 و بالاتر استریم کنید حتما از یک سیستم مناسب با یک کارت گرافیک استفاده کنید. ممکن است برای استریم تصاویر 720p یک گرافیک Asus 730 2G هم جوابگو باشد اما برای استریم تصاویر 1080p بهتر از گرافیک قوی تر مانند Aus GTX1050 و البته پردازنده و رم بالاتر استفاده کنید.

  37. ali می گوید

    آیا کارت کپچری برایps2 است

    1. سردبیر می گوید

      سلام . برای کپچر تصاویر کنسول بازی PS1 و PS2 و PS3 می توانید از کارت کپچر های انالوگ با ورودی Composite مانند EZCap 172 یا EZCap 116 و مشابه اینها استفاده کنید.

  38. دانیال می گوید

    سلام ببخشید میشه راجب تصویری که برای گیم کپچر گزاشتید توضیح بدید شماره ها به چه معنا هستند

    1. سردبیر می گوید

      با سلام و احترام
      در تصویر اتصالات نمایش داده شده. در شماره 1 اتصال خروجی HDMI کنسول بازی به گیم کپچر – در شماره 2 به دلیل اینکه خروجی تصویر کنسول بازی به کارت کپچر متصل شده است و نیاز دارید تا تصویر خود کنسول را هم ببینید ، خروجی کارت کپچر به صفحه نمایش متصل شده که اصطلاحا به HDMI Loop معروف است. و در شماره 3 اتصال گیم کپچر به کامپیوتر یا لپتاپ جهت کپچر یا استریم تصاویر.

      1. Mahdi می گوید

        اونوقت میشه با کپچر کارت بدون داشتن سیستم کامپیوتر توی آپارات استریم کرد؟

        1. سردبیر می گوید

          بله ، با دستگاه های استریمینگ که به صورت مستقل ( Stand Alone ) مانند کار می کنند ( محصولات استریمینگ شرکت Data Video یا مانند آن ) می توانید تصویر خود را استریم کنید که البته هزینه بسیار بالایی دارند و مقرون به صرفه نیستند. استفاده از کارت کپچر هم مقرون به صرفه تر است و هم رابط کاربری آسانتری دارد.

  39. مهدی می گوید

    با کارت کپچر میشه تلوزیون دید؟
    آنتن + گیرنده دیجیتال (ستاپ باکس) + کارت کپچر
    کار درستی هستش اصلا؟

    1. سردبیر می گوید

      با سلام
      با این روشی شدنی هست اما اول اینکه مقرون به صرفه نیست و دوم اینکه از نظر فنی منطقی نیست. بهتره از یک گیرنده دیجیتال مخصوص کامپیوتر و لپتاپ استفاده کنید تا هم در هزینه صرفه جویی کرده باشید و هم توسط نرم افزار خود گیرنده کنترل کانال ها و ضبط برنامه ها در اختیار داشته باشید.

  40. Erfandp می گوید

    سلام یک سوال با استفاده از کپچر کارت امکان ضبط کل 1 ساعت یا 30 دقیقه گذشته هست؟ یا فقط از موقعی که دکمه ریکورد رو میزنی کار میکنه و برای این کار باید چکار کنیم؟ (ps4همچین قابلیتی داره که تا 1 ساعت قبل رو میشه فیلمش رو ذخیره کرد میخواستم بدونم رو pc به چه صورت است؟)

    1. سردبیر می گوید

      با سلام ، خیر توسط کارت کپچر امکان ضبط 1 ثانیه گذشته هم وجود ندارد. این کارت ها تصویری که در حال پخش می باشد را می توانند ضبط کنند. در مورد PS4 یا انواع تلویزیون های نسل جدید و دستگاه های مشابه به دلیل برخوردار از حافظه داخلی و قابلیت ها نرم افزاری این امکان وجود دارد.