3 روش برای تبدیل مانیتور به تلویزیون

115
4.2/5 - (29 امتیاز)

راه های تبدیل مانیتور به تلویزیون

تبدیل مانیتور به تلویزیون یکی از دغدغه های کاربران برای استفاده از مانیتور خود به عنوان یک تلویزیون بوده است. چه در زمانی که سیگنال های تلویزیونی آنالوگ بوده و چه حالا که تلویزیون دیجیتال جای آنالوگ را گرفته است. بسیاری از ما یک مانیتور قدیمی داشتیم که الان کاربرد چندانی برامون نداره و یه گوشه افتاده و جامونو گرفته. یا حتی میخواهیم از مانیتور جدیدمون استفاده بهینه داشته اشیم. خب چرا ازشون به عنوان یک تلویزیون استفاده نکنیم؟

دلایل زیادی مانند هزینه پایین تر از خرید یک تلویزیون جدید ، استفاده بهینه از مانیتورهای قدیمی ، کمبود فضا در محیط کار یا اتاق شخصی ، تماشای برنامه های مورد علاقه در محیط شخصی و … باعث شده است تا ما به روش های تبدیل مانیتور به تلویزیون بپردازیم. اما چرا باید به دنبال راه حل برای تبدیل بگردیم؟ چون تمام مانیتور های قدیمی دارای ورودی VGA و اکثرمانیتورهای جدید دارای ورودی VGA و DVI می باشند و گیرنده های دیجیتال معمولی تلویزیون فاقد خروجی VGA یا DVI برای اتصال مستقیم به این مانیتورها می باشند. ما در اینجا به سه روش برای تبدیل مانیتور به تی وی اشاره می کنیم :

1- گیرنده دیجیتال مخصوص مانیتور

2- اتصال دستگاه گیرنده دیجیتال به مانیتور با استفاده از مبدل

3- اتصال مستقیم گیرنده دیجیتال به مانیتور


استفاده از گیرنده دیجیتال مخصوص مانیتور

شاید ساده ترین و بی دردسرترین روش استفاده از گیرنده دیجیتال مخصوص مانیتور باشد. این گیرنده همانطور که از اسمش مشخصه گیرنده دیجیتالیه که به کامپیوتر و نرم افزار نیاز نداره و مستقیم به مانیتو وصل میشه. تفاوت این گیرنده ها با گیرنده های دیجیتال تلویزیون در چیست؟ در نحوه کارکرد و کانالهای دریافتی تفاوتی ندارند بلکه تفاوت در خروجی رابط ویدئویی آنهاست. گیرنده دیجیتال مخصوص تلویزیون عموما خروجی های HDMI ، خروجی آنالوگ AV یا Component دارند. اما گیرنده های دیجیتال مخصوص مانیتور دارای خروجی تصویر VGA و HDMI و AV می باشند. ممکن است در این گیرنده ها خروجی HDMI یا خروجی AV وجود نداشته باشد اما خروجی تصویر VGA حتمی است. بنابراین راحت ترین کار استفاده از یک گیرنده دیجیتال مخصوص مانیتور است. این گیرنده ها استاندارد بوده و مثل تمامی گیرنده های دیجیتال دنای یا ایکس ویژن و … تعداد کانال یکسانی را دریافت می کنند. برخورداری این گیرنده ها از خروجی AV و HDMI امکان اتصال آنها به تلویزیون را هم می دهد بنابراین می توان این گیرنده دیجیتال را از گیرنده های دیجیتال تلویزیون کامل تر دانست.

مزایا : قابل استفاده برای انواع مانیتور و تلویزیون – عدم استفاده از تبدیل برای اتصال به مانیتور – سهولت در نصب و راه اندازی

معایب : هزینه نسبتا بالاتر در مقایسه با سایر گیرنده ها – عدم پشتیبانی از زبان فارسی

گیرنده دیجیتال مانیتور
نمونه یک گیرنده دیجیتال مانیتور

توجه : اگر شما دارای یک لپتاپ یا کامپیوتر هستید میتونید از گیرنده دیجیتال مخصوص لپتاپ و کامپیوتر استفاده کنید. همچنین برای خرید گیرنده دیجیتال موبایل ، لپتاپ ، تلویزیون  یا خودرو هم می توانید از راهنمای خرید گیرنده دیجیتال کمک بگیرید. 

نوستالژی : در گذشته و قبل از راه اندازی شبکه های دیجیتالی ، برای تبدیل مانیتور به تلویزیون از گیرنده های آنالوگ که به تی وی باکس یا گیرنده مانیتور معروف بودند استفاده می شد. این محصولات با نام هایی مانند XGA TV Box یا کمبو تی وی باکس Combo TV Box در بین کاربران شناخته شده بودند. شرکت GADMEI از تولید کنندگان قدیمی و قوی در این زمینه بود. در زیر تصاویری از نمونه های این گیرنده ها را می بینید.

گیرنده دیجیتال آنالوگ کمبو تی وی باکس XGA TV Box
انواع گیرنده های آنالوگ مخصوص مانیتور Combo TV Box

اتصال گیرنده دیجیتال تلویزیون به مانیتور با استفاده از مبدل ها

یکی از روش های قدیمی و البته متداول برای تبدیل مانیتور به تلویزیون استفاده از انواع مبدل HDMI برای اتصال گیرنده های دیجیتال تلویزیونی ستاپ باکس به مانیتور است. در این روش شما به یک گیرنده دیجیتال تلویزیون  و یک مبدل نیاز دارید. امروزه گیرنده های دیجیتال دارای خروجی HDMI و آنالوگ Composite یا Component می باشند. در اینجا باید خروجی متناسب با مانیتور خود استفاده کنید. به عنوان مثال اگر مانیتور شما دارای ورودی VGA باشد برای اتصال گیرنده دیجیتال تلویزیون به مانیتور باید از تبدیل HDMI به VGA یا تبدیل AV به VGA استفاده کنید. پیشنهاد ما استفاده از مبدل HDMI به VGA است چرا که کیفیت بهتری دارد. اما باید ببینید نیاز و بودجه شما کدام را انتخاب می کند. در انتخاب دستگاه تبدیل HDMI به VGA دقت داشته باشید که مبدل علاوه بر خروجی VGA دارای خروجی صدای آنالوگ هم باشد تا بتوانید علاوه بر اینکه تصویر را انتقال می دهید خروجی صدا را به اسپیکر وصل کنید. ( VGA فقط رابط انتقال تصویر است و مانند HDMI قابلیت انتقال صدا را ندارد ) توجه داشته باشین از مبدل هایی استفاده کنید که کیفیت بالا و سازگاری کامل با تمام مانیتورها را داشته باشند.

نکته 1 : بجای استفاده از گیرنده دیجیتال می توانید از یک اندروید باکس مدل هیبریدی که تیونر دیجیتال دارد استفاده کنید که البته هزینه بالاتری نسبت به گیرنده دیجیتال معمولی دارد.

تبدیل HDMI به VGA و تبدیل AV به VGA
نمونه هایی از مبدل های HDMI به VGA و AV به VGA

 

اگر مانیتور شما دارای ورودی DVI باشد می توانید از تبدیل HDMI به DVI مناسب و با کیفیت استفاده کنید. باید به این نکته توجه داشته باشید که رابط DVI مانیتور شما از نوع DVI-D می باشد یا DVI-I و بر طبق آن از یک مبدل مناسب استفاده کنید. ( در تصویر زیر انواع کانکتور DVI را مشاهده می کنید )

رابط DVI-I و DVI-D
انواع DVI

یکی از معایب این روش عدم انتقال صدا توسط DVI می باشد و باید علاوه بر استفاده از رابط HDMI دستگاه گیرنده دیجیتال، از خروجی صدای آنالوگ دستگاه هم استفاده کنید.

توجه : بر طبق تجربه تیم فنی مدیافو استفاده از مبدل DVI و جوابدهی آن حتی در صورت استفاده از مبدل های خوب حدود 60% است. پیشنهاد ما استفاده از مبدل های قوی HDMI به VGA دارای خروجی صدای آنالوگ است.

یک نوع تبدیل HDMI به DVI

مزایا : هزینه مناسب – عدم نیاز به گیرنده دیجیتال جدید و آنتن کشی جدید – قابلیت استفاده برای هر نوع مانیتور

معایب : اشغال فضای بیشتر – عدم سازگاری با بعضی مانیتورها و گیرنده های دیجیتال


اتصال مستقیم گیرنده دیجیتال تلویزیون به مانیتور

راحت ترین روش برای تبدیل مانیتور به تلویزیون اتصال مستقیم گیرنده دیجیتال تلویزیون به مانیتور است. به شرطی که مانیتور شما دارای ورودی HDMI باشد. معمولا مانیتورهای 22 اینچ به بالا دارای ورودی HDMI هستند که در صورت برخورداری از این ورودی هزینه بالاتری هم نسبت به سایر مانیتورها دارند. البته بازهم در این روش اگر مانیتور شما اسپیکر داخلی نداشته باشد باید خروجی صدای آنالوگ دستگاه گیرنده دیجیتال را به یک اسپیکر وصل کنید. اگر مانیتور شما دارای فقط 1 ورودی HDMI باشد و بخواهید کامپیوتر خود را هم به آن وصل کنید و هزمان تلویزیون دیجیتال و صفحه کامیپوتر را بدون عوض کرن کابل در اختیار داشته باشید باید از سوییچ HDMI استفاده کنید.

مزایا : هزینه پایین – عدم نیاز به گیرنده دیجیتال جدید و آنتن کشی جدید – سهولت در نصب و راه اندازی

معایب : اشغال پورت HDMI مانیتور و نیاز به سوییچ HDMI برای اتصال همزمان دو دستگاه به مانیتور

نکته : اگر می خواهید گیرنده دیجیتال را به لپتاپ و کامپیوتر وصل کنید باید از یک کارت کپچر استفاده کنید.

وصل کردن گیرنده تلویزیون دیجیتال به مانیتور و تلویزیون
اتصال مستقیم گیرنده دیجیتال تلویزیون به مانیتور توسط کابل HDMI

 

در هریک از سه روش بالا مزایا و معایبی وجود دارد. شاید منطقی ترین روش برای تبدیل مانیتور به تلویزیون استفاده از گیرنده دیجیتال مخصوص مانیتور باشد اما در صورت موجود نبودن یا نیاز به راه حلی با هزینه پایین تر باید از دو روش دیگر مطابق با شرایط ، بودجه و نیازتان استفاده کنید. اگر از روش 2 و 3 یعنی روش های اتصال توسط مبدل و اتصال مستقیم می خواهید استفاده کنید پیشنهاد ما استفاده از مبدل ، کابل ، و گیرنده دیجیتال تلویزیونی معتبر و با کیفیت است.

در صورتی که این مطلب برای شما کاربردی و مفید بود لطفا آن را با دوستانتان به اشتریک بگذارید و در صورتی که می خواهید از مطالب آموزشی و کاربردی دیگر با خبر شوید در خبرنامه ما عضو شوید.

لطفا برای اطلاع از جدیدترین مقاله ها و آموزش ها ، در خبرنامه ما عضو شوید.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

115 نظرات
  1. علیرضا می گوید

    سلام و عرض ادب یک مانیتور کامپیوتر را به لب تاپ با کابل DVI وصل کردم متاسفانه یک لحظه تصویر لب تاپ روی مانیتور ظاهر میشه وبعد صفحه سیاه میشه آیا اشکال از مانیتوره ؟یا لب تاپ نمیونه به مانیتور وضل شه یا اشکال از نرم افزاره لب تاپ هست کابلها را با رابط وکابل hdmi به تلویزیون وصل کردم تصویر روی تلوزیون ظاهر شد به نظر شما چطوری میتونم تصویر لب تاپم را به مانیتور انتقال بدم.

    1. سردبیر می گوید

      با سلام. همه موارد میتونه باشه. از مبدل تا کابل تا خروجی گرافیک لپتاپ.متاسفانه مشکلی نیست که بشه با قطعیت نظر نهایی داد اما به عنوان راهنمایی اولیه تعویض با یک کابل با کیفیت بالا از برندهای معتبر هست. و در درجه دوم عوض کردن رزولوشن لپتاپ در حالت های مختلف

  2. عباس می گوید

    سلام من رسیور با خروجی Av و مانیتور ال جی ۲۰ اینچ با خروجی vgaدارم،کابل تبدیل avبهvgaهم خریدم و وصل کردم ولی جواب نمیده! اصلا تصویر رسیور تو صفحه مانیتور ظاهر نمیشه،چکاد کنم بنظرتون؟ممنون

    1. سردبیر می گوید

      سلام.پیشنهاد ما از مبدل با برند معتبر هست. متاسفانه مبدلهای بی کیفیت در بازار خیلی زیاده و فکر میکنیم مشکل اصلی مبدلی هستش که استفاده میکنید

  3. محسن می گوید

    من از روش تبدیل و گیرنده دیجیتال استفاده کردم جواب داد.خدا خیرتون بده

  4. بهنام می گوید

    سلام ببخشید من یه سوال داشتم من یه دیویدی پلیر لبتابی دارم که سری قدیم میباشد کابل اچ دی ام نمیخوره بعد من الان یه دستگاه رسیور خریداری کردم که فقط کابل اچ دی ام میخوره حالا چجوری بهش وصل شم

    1. سردبیر می گوید

      سلام باید ببیند اون پلیر شما چه ورودی ای داره. اگر ورودی AV یا VGA یا DVI داشته باشه میتونین از مبدل استفاده کنید.

  5. محمد می گوید

    سلام ، گیرنده من مدل دنا stb964t2 هست خروجی hdmi هم دارد.مانیتور هم ۲۲ اینچ سامسونگ هست. که اون هم به غیر خروجی vga ، خروجی hdmi هم دارد. سوال اول این هست که ایا با یک کابل hdmi آیا تصویر دریافت میشود و سوال دوم برای دریافت صدا دقیقا چکار باید بکنم. ممنون از پاسخگوییتون.

    1. سردبیر می گوید

      با سلام. بله با HDMI میتونین وصل کنید. اگر مانیتور اسپیکر نداره باید از یک مبدل VGA به HDMI استفاده کنید که صدا را جداگانه به اسپیکر وصل کنید.

  6. رسول می گوید

    سلام وقت بخیر من یک مبدل vga به hdmi گرفتم برای انتقال تصویر در مانتیور ال ای دی از گیرنده دیجیتال ولی متاسفانه این کار صورت نگرفت میخوام بدونم مشکل از کجا میتونه باشه؟؟؟؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید بنده رو.

    1. سردبیر می گوید

      سلام. میتونه بخاطر کیفیت مبدل باشه یا کابل VGA

  7. ماه تی تی می گوید

    سلام
    وقتتون بخیر
    من مانیتور ال جی (ال سی دی ) دارم که پورت d-subداره پشتش
    میخوام به عنوان تلویزیون ازش استفاده کنم ممنونم میشم راهنماییم کنین که دقیقا با چه مبدلایی به گیرنده دیجیتال وصل بشم

    1. سردبیر می گوید

      سلام وقت بخیر
      از مبدل VGA به HDMI استفاده کنید.

  8. سجاد می گوید

    سلام و وقت بخیر، این مبدل رو تازه خریدم، تلویزیون هم ال ای دی مدل LG هست،میزنم رو hbmi بعد اینکه مینویسه در حال اتصال بلافاصله میگه سیگنال موجود نیست،مبدل مدل p_net gold HD هست ممنون میشم راهنماییم کنید ??

    1. سردبیر می گوید

      با سلام. متاسفانه تنوع مبدل در بازار زیاده و نمیتونیم همه مدلها رو بررسی کنیم . اما از مبدل با برند معتبر که توسط یک کابل USB یا آداپتور تامین برق می شود استفاده کنید

  9. امیرحسین می گوید

    سلام من مانیتورم خروجی vga داره و اچ دی ام ای نداره این گیرنده دیجیتال رو خریداری بکنم میتونم استفاده بکنم بدون مبدل و شبکه هارو همه hec۲۴۵میاره یا اینکه سازگار نیست و فقط صدا میاره؟

    1. سردبیر می گوید

      با سلام.مبدل مخصوص مانیتوری که از HEVC265 پشتیبانی کند فعلا موجود نیست

  10. مرتضی می گوید

    سلام وقت بخیر

    آدمین عزیز در هر سه روش وقتی دستگاه دیجیتال رو به مانیتور قدیم وصل کنیم کار میکنه بع عبارت دیگر تصویر مستقیم بالا میاد،،یا باید برنامه ای نصب کنیم؟؟

    1. سردبیر می گوید

      سلام.اینها روش اتصال به مانیتور هست و نیاز به نصب نرم افزار نیست

  11. سيدمحمداسماعيل مرتضوي لراسكوئي می گوید

    سلام من چطور میتونم با کابل Hdmi صفحه نمایش تلوزیون رو رو لپتاپ ایسر ویندوز 7 داشته باشم

    1. سردبیر می گوید

      سلام وقت بخیر. اگر تلویزیون شما خروجی HDMI داشته باشید باید از کارت کپچر استفاده کنید.

  12. رضا می گوید

    سلام برادر خسته نباشید من ی مانیتور ال جی قدیمی دارم با ی دیجیتال مدل مارشال با رابط hdmi وصل کردم ی پنجره باز میشه شمارش معکوس میزنه بعد هی تکرار میشه وتصویر نمیاد علت چیست؟ممنونیم.

    1. سردبیر می گوید

      سلام وقت بخیر. ممکنه مشکل از مبدیل که استفاده کردین باشه.بهتره از یک مبدل HDMI به VGA با کیفیت و با آداپتور استفاده کنید.

  13. حسین می گوید

    سلام واقعا توضیحاتتون کامل وبرطرف کننده ی مشکل من بود.خیلی عالی وکامل راهنمایی کردین.کارشماهزاران لایک داره

    1. سردبیر می گوید

      سلام.خوشحالیم که تونستیم کمک کنیم و مشکلتون رو برطرف کنیم. تجربه جدیدی هم داشتین خوشحال میشیم توی کامنت مطرح کنید.

  14. محمد می گوید

    سلام من یه مانیتور مدل pviem دارم ۱۹ اینچ فقط درگاه ویحی داره ایا میتونم بهش یه دیجیتال که فقط درگاه ای وی یا اچ دی داره رو وصل کنم یا نه

    1. سردبیر می گوید

      سلام وقت بخیر. می تونین وصل کنین ولی فعلا متاسفانه گیرنده های دیجیتال با خروجی VGA با فرکانسهای ایران سازگار نیستند

      1. محمد می گوید

        ببخشید من اصلا متوجه نشدم .اخه من دیجیتالم فقط خروجی اچ دی و ایوی داره .امروز مبدل ویجی به ایوی خریدم ولی بازم تصویر نیومد اتفاقا مبدلش خیلی خوبه و به برق هم میخوره میشه بگید دلیلش چی میتونه باشه .مانیتور من فقط خروجی ویجی داره

  15. علی عزيزي می گوید

    با سلام آیا میشه که کامپیوتر رو به دستگاه دیجیتال وصل کرد؟!
    چون جای hdmi داره ولی وصل نمیشه و تصویری نمیاد

    1. سردبیر می گوید

      با سلام. خیر. دستگاه دیجیتال مستقیم به کامپیوتر وصل نمیشه مگر اینکه از یک کارت کپچر به عنوان رابط استفاده کنید

  16. Milad می گوید

    سلام.من بعد از وصل کردن دستگاه دیجیتال ایکس ویژن به مانیتور دیدم ارور میده بعد واسه اینکه صفحه اونو تنظیماتش رو عوض کنم فیش av تلویزیون رو دوباره به پشت دستگاه زدم تا تنظیمات دستگاه دیجتال رو ببینم به تنظیمات رفتم و در قسمت(خروجی تصویر) رو در حالت Ycbcr قرار دادم.بعد گزینه زیرش رو در حالت 576p قرار دادم و دیدم تصویر در مانیتور ظاهر شد.و عین تلویزیون نشان داد.من با usb تونستم فیلم ببینم حالا یه نکته که اگر دستگاه رو خاموش کنید باید مجدد این مسیر رو طی کنید:
    تنظیمات تلویزیون>خروجی تصویر به حالت Ycbcr>گزینه زیریش دوباره درحالت>576p قرار بدید و صفحه میاد به مانیتور.
    فقط چون اولش اون ارور روی مانیتور هست این تنظیمات رو در صفحه تلوزیون انجام بدید.موفق باشید.

    1. سردبیر می گوید

      با سلام.ممنون از نکات مفید و خوبتون.

    2. حمیدرضا مرادی می گوید

      صدا رو چطور گرفتی؟؟

      1. سردبیر می گوید

        سلام . از تبدیل یا گیرنده دیجیتال اگر استفاده می کنید باید از یک اسپیکر جداگانه هم در کنار مانیتور استفاده کنید.

    3. محمد می گوید

      من گیرنده دیجیتال ایکس ویژن دارم با کابل مبدل vga to hdmi به مانیتور سی ار تی وصلش کنم بهتره یا گیرنده مخصوص مانیتور یعنی سینمکس بخرم؟ منظورم اینه که تو کدوم حالت کیفیت تصویر پایین نمیاد؟؟ کابل مبدل کیفیت رو پایین میاره؟؟

      1. سردبیر می گوید

        سلام وقت بخیر. مبدلهای با برند معتبر کیفیت مناسبی دارند و نگرانی ای بابت افت کیفیت نخواهید داشت

  17. معصومی می گوید

    خیلی خیلی برایم مفید بود چون الان توی هر خانه ی که بری چند مانیتور در گوشه کنار افتاده است با این روش ها می‌توان آنها را به تلویزون تبدیل کرد ..با تشکر از راهنمایی هاتون

  18. محمد می گوید

    سلام من برای اتصال گیرنده دیجیتال به مانیتور کابل hdmiبهdviگرفتم چون خروجی مانیتورdviبود بعد برای صدا چیکار باید انجام بدم؟ مدل گیرنده هم استارست هست و اسپیکر هم ۴تا سوکت قرمز وسفید داره و گیرنده هم دوتا سفید وقرمز
    میشه راهنمایی کنید

    1. سردبیر می گوید

      با سلام. باید از خروجی صدای دستگاه دیجیتال ( فیش سفید و قرمز ) به اسپیکر وصل کنید . البته بعضی دستگاه های دیجیتال وقتی خروجی HDMI فعال هستش ، خروجی آنالوگ ( چه صدا و چه تصویر ) غیر فعال میشه.

  19. جوادی می گوید

    سلام
    برای دریافت تلویزیون روی کامپیوتر آل این وان ایسوز ۱۹ اینچی که مال شش هفت سال پیشه و احتمالا اچ دی ام آی ورودی نداره، چه چیزی پیشنهاد میکنید؟

    1. سردبیر می گوید

      با سلام. استفاده از گیرنده دیجیتال به همراه مبدل HDMI به VGA

  20. hossein می گوید

    سلام خسته نباشید،من یه کیس خریدم گرافیکش ورودی hdmi نداره،و میخوام وصلش کنم به tv متاسفانه تلویزیونمونم نداره vga که وصلش کنم به کیس چه تبدلی بخرم که بتونم این دوتا رو به هم وصل کنم ممحون میشم جواب بدین با تشکر

    1. سردبیر می گوید

      با سلام. گرافیک ها فقط خروجی hdmi دارن و ورودی ندارن. برای اتصال کیس با خروجی VGA به تلویزیونیکه ورودی HDMI داره باید از مبدل VGA به HDMI استفاده کنید.

  21. امید می گوید

    سلام دوستان من ی مانیتورacerدارم میخوام ب جای تلویزیون باشه ک بهش دیجیتال وصل کنم چطوره میشه امکانش هست

    1. سردبیر می گوید

      سلام. یکی از این روشهایی که توضیح دادیم رو استفاده کنید!

  22. علی می گوید

    سلام خسته نباشید آیا میشه مانیتور ال جی قدیمی را به ریسیور ال جی دیجیتال وصل کرد فقط برای تصویر بدون صدا . ممنون میشم

    1. سردبیر می گوید

      با سلام. باید از مبدل استفاده کنید. بله شدنیه

  23. کاوه می گوید

    با سلام من کنسول پی اس ۳ دارم به دیجیتال وصل کردم نتونسنم گزینه اچ دی ام ای رو پیدا کنم به مانیتورم وصل کردم که ال جی هست فقط تصویر سیاه نشون میده و هیچی نشون نمیده و از شما میخوام بگم که چیکار کنم؟ ایا حتما باید به تلویزیون وصل شه یا با مبدل هم میشه وصل کرد لطفا کمکم کنید !

    1. سردبیر می گوید

      با سلام. چطوری کنسول رو به دیجیتال وصل کردین؟ مستقیم به مانیتور وصل کردین یا با مبدل؟ اگر از مدل استفاده کردین لطفا نوع و مدل مبدلتون رو بگین

  24. کامران می گوید

    با سلام.
    من دستگاه دیجیتال رو وصل کردم ولی تصویر بالا نمیاد ،خطای out of range رو میاره
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سردبیر می گوید

      با سلام. احتمال زیاد مشکل از مبدلتون هست. حتما از مبدل با کیفیت و آداپتور دار استفاده کنید. قل از تعویض مبدل دستگاه دیجیتا را به یک تلویزییون وصل کنید و رزولوشن تصویر را روی 576i یا 720 گذاشته و دوباره با مبدل به مانیتور وصل کنید ببینین تصویر دارین یا نه.

  25. ایمان می گوید

    سلام میشه پاسخ بدید چرا من کابل تبدیل وی جی ای به اچ دی ام ای رو وصل کردم به دیجیتال چندثانیه تصویر نشون میده ولی زود میره رو حالت استراحت آیا مانیتور تنظیم خاصی داره یا کابل جواب نمیده؟

    1. سردبیر می گوید

      با سلام. میتونه چندین علت داشته باشه. ممکنه مبدلی که استفاده می کنید کیفیت مناسبی نداشته باشه یا برق اون به درستی تامین نمیشه. میتونه عدم سازگاری با هرتز مانیتور باشه. اما علت اصلی به نظر ما در نوع مبدلی هست که استفاده می کنید. بهتره از مبدل با کیفیت که توسط یه آداپتور یا USB برقش تامین میشه استفاده کنید.

  26. محمد می گوید

    روش سوم عالی بود

  27. هادی می گوید

    سلام من میخام کامپیوترمو به تلویزیون وصل کنم اواش تصویر میاد بعد مینویسه غیرقابل پشتیبان گیری .من الان چیکار کنم.کامپیوترم گرافیک نداره hdmi نداره وتلویزیونم vgaنداره .من تیدیل vgaبهhdmiخریدم اما باز نمیاد

    1. سردبیر می گوید

      بله این مشکل طبیعیه. بسیاری از مبدل های موجود در بازار استاندارد نیستند و این مشکل به وجود نمیاد. از مبدل های استاندارد و معتبر و آداپتور دار استفاده کنید.

  28. حامد می گوید

    ممنون راهنمایی خیلی خوبی بود. من از روش دوم برای تبدیل مانیتور به تلویزیون استفاده کردم اولش تصویر نداد بعدش تنظیمات رو دستکاری کردم اکی شد

  29. سبحان می گوید

    سلام
    با دیجیتال های معمولی نمیشه این کار و انجام داد؟

    1. سردبیر می گوید

      با سلام. چرا میشه.باید از روش 2 یعنی اتصال دستگاه گیرنده دیجیتال به مانیتور توسط مبدل استفاده کنید.

  30. مجتبی می گوید

    واقعا خوب بود ممنون. فقط انقد همه چیز گرون شده باید دنبال راه ارزون باشیم

  31. ارسی می گوید

    خیلی مطلب خوبی بود. من با روش دوم مانیتورمو به تلویزیون تبدیل کردم.

  32. سولماز می گوید

    من از دو روش اول برای تبدیل استفاده کردم و جواب داد

  33. اسماعیل نظری می گوید

    سلام بزرگوار مانیتور ۱۹ اینچ ال ای دی سامسونگ مدلS19C325N آکبند دارم لطفاً راهنمایی فرمایید آیا میتوان به گیرنده دیجیتال ایکس ویژن وصل کرد و بعنوان تلویزیون ال ای دی استفاده نمود با تشکر

    1. سردبیر می گوید

      با سلام. بله باید از مبدل HDMI به VGA استفاده کنید.

  34. احسان می گوید

    سلام توی مورد دوم همچین اسپیکری با قیمت مناسب وجود داره که aux بخوره و بلوتوثی هم نباشه؟ اگه بلوتوثی باشه همش باید شارژش کرد، اگه بلوتوثی نباشه هم باید کابلشو به یه جا برای تغذیه وصل کرد اما کجا؟! چه نوعواسپیکری برای این کار پیشنهاد میدهید؟ اکثر اونایی که aux میخورن خیلی گرونن!

    1. سردبیر می گوید

      با سلام و احترام. اسپیکرهای بلوتوثی عموما ورودی AUX هم دارند و می توانید از آنها استفاده کنید. از اسپیکرهای غیر بلوتوثی هم می توانید از مدلی استفاده کنید که ورودی AUX دارد و از پورت USB برق خود را تامین می کند.

  35. کاکتوس می گوید

    میشه مطلب رو توی وبلاگ خودم بزارم؟

    کاکتوس

    1. سردبیر می گوید

      با سلام. بله ممنون میشم اگر منبع رو هم اعلام و لینک بدین. با تشکر

  36. Saya می گوید

    سلام ببخشید من کابل رو به قسمتvgiوصل کردم ،مانیتورم قدیمیه LG هستش ولی رو صفحه اش می نویسه. Input signal out of range

    1. سردبیر می گوید

      با سلام. احتمال زیاد مانیتور شما رزولوشن دستگاه را قبول نمی کند. یکبار دستگاه گیرنده را به یک تلویزیون وصل کنید و از قسمت منو رزولوشن انرا پایین تر قرار دهید. سپس دوباره با مانیتور امتحان کنید.

  37. میثم می گوید

    سلام من یه مانیتور ایسر دارم میخام وصل کنم به ریسیور ولی میزنه نو ساپورت

    1. سردبیر می گوید

      با سلام. این مشکل می تواند به علت عدم همخوانی سیگنال و رزولوشن خروجی رسیور با مانیتور شما باشد. بهتر است به تنظیمات رسیور بروید و دنبال گزینه رزولوشن بگردید و در صورت وجود این گزینه حالت های مختلف را تست کنید تا ببینید تصویر در مانیتور نمایش داده می شود یا خیر.

  38. امین اسدی می گوید

    سلام من گیرنده رو متصل کردم ولی فقط تصویر دارم
    مانیتورم دو تا خروجی ی HDMI داره و مشکلی برای سوئیچ ندارم
    سوال بنده این هست که چطور میشه به طور همزمان هم از اسپیکری که به کامپیوترم متصل هست صدا داشته باشم و هم از گیرنده دیجیتال

    1. سردبیر می گوید

      با سلام. اگر سوال شما را درست متوجه شده باشم باید بگویم که باید خروجی صدای دیجیتال ( فیش سفید و قرمز ) را به یک تبدیل صدای دو به یک وصل کرده و به اسپیکر متصل کنید. اگر میخواهید بین صدای کامپیوتر و گیرنده دیجیتال سوئیچ کنید باید از سوییچرهای ارزان قیمت صدا استفاده کنید که به سختی در ایران پیدا می شود چون کاربرد خیلی کمی دارند.

  39. الناز می گوید

    سلام اگر دستگاه دیجیتال رو به مانیتور وصل کنم و هم زمان کامپیوتر رو روشن کنم چه اتفاقی برای مانیتور میافته..چه تصویری نشون میده

    1. سردبیر می گوید

      با سلام. بستگی به اتصالهای شما دارد و اینکه مانیتور اول تصویر ورودی از کامپیوتر را نشان می دهد یا دستگاه دیجیتال را. برای سوییچ بین تصویر کامپیوتر و دستگاه دیجیتال و انتخاب تصویر مورد نظر باید از دکمه Source مانیتور استفاده کنید.

  40. مخمد می گوید

    با سلام من چون ال سی دی تلویزیونم دچار مشکل شده میخوام تصویر برنامه های تلویزیونی را روی مانیتور ببینم مانیتور من ال جی قدیمی که VGA دارند و تلویزیون من ال جی 47 اینچ کره ای است چگونه می توانم تصویر برنامه های تلویزیون را روی مانیتور ببینم؟

    1. سردبیر می گوید

      با سلام، در بالا تمام روشها توضیح داده شده است. بهتر است از یک گیرنده دیجیتال تلویزیونی و یک تبدیل HDMI به VGA استفاده کنید.

  41. احمد می گوید

    سلام من یک مانیتور مدل viera دارم و ورودی vga داره الان می خوام ازش به عنوان تلویزیون استفاده کنم نمیخوام که گیرنده دیجیتال بهش وصل کنم . فقط بشه usb بهش وصل کرد و فیلم تماشا کرد واسم کافیه چیکار کنم ؟

    1. سردبیر می گوید

      سلام، شاید بهترین پیشنهاد به شما استفاده از اندروید باکس باشه که باید با تبدیل به HDMI به VGA به مانیتور وصل کنید.

      1. حمیدرضا مرادی می گوید

        سلام خسته نباشید. اونوخت چجوری صدا بگیریم؟

        1. سردبیر می گوید

          سلام . از تبدیل یا گیرنده دیجیتال اگر استفاده می کنید باید از یک اسپیکر جداگانه هم در کنار مانیتور استفاده کنید.

  42. وحید می گوید

    سلام،
    مانیتور ال جی دارم که ورودی تصویر پشت مانیتور d-sub میباشد و یک دستگاه دیجیتال که که خروجی hdmiدارد واسه گرفتن تصویر از چه کابل و تبدیلی باید استفاده کنم؟با تشکر

    1. سردبیر می گوید

      سلام ، باید از یک تبدیل HDMI به VGA استفاده کنید.

  43. ایلیا می گوید

    سلام من میخام یک دستگاه دیجیتیل (مخصوص مانیتور ) وصل مانیتور ماشین کنم (با usb )میشه؟????

    1. سردبیر می گوید

      با سلام. اگر مانیتور شما دارای سیستم عامل اندروید است می توانید از گیرنده دیجیتال اندرویدی استفاده کنید که البته گیرندگی مناسبی برای ماشین در حال حرکت ندارند. بهتر است از گیرنده دیجیتال مخصوص خودرو استفاده کنید که تیونر تقویت شده دارد.

  44. امیر حسین می گوید

    سلام وقت بخیر
    من یک مبدل HDMIبهVGAخریدم تا مانیتور کامپیوترم را به دستگاه ماهواره یادستگاه دیجیتال وصل کنم
    اما تصویر نشان داده نشد وقتی در دستگاهDVDتست کردم تصویر نشان داده شد
    آیا مانیتور مشکل دارد که در ماهواره نشان داده نمی شود
    با تشکر.

    1. سردبیر می گوید

      با سلام ، دو نکته را بررسی کنید. خروجی رزولوشن دستگاه ماهواره یا دیجیال را تغییر دهید و نکته دوم از مبدل با کیفیت که دارای برق USB یا آداپتور است استفاده کنید

  45. محمد می گوید

    سلام وقت بخیر بنده یک مانیتور سامسونگ مدل s19d300 دارم و یک مبدل دیجیتال ایکس ویژن هر کاری میکنم با استفاده از مبدل تصویر نمیده همه کابل ها رو هم چک کردن سالم هست. ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سردبیر می گوید

      سلام وقت بخیر. فقط مبدل مهم نیست بلکه جنس و کارایی مبدل هم مهمه.با مبدلهای ارزان قیمت و بی نام و نشان عموما این مشکلات برطرف نمیشه

  46. هادی می گوید

    دمتون گرم
    برا منم با مبدل اچ دی ام آی به وی جی ای اول تصویر نداد بعد تو تنظیمات از pal تغییرش دادم به ntsc تصویر داد

  47. پوریا می گوید

    سلام وقت بخیر
    من یک مانیتور با خروجی DVI و VGA دارم که می خواهم آن را برای پخش تصویر به دستگاه DVD PLAYER با پورت RCA Composite متصل کنم. برای انجام این کار از چه وسیله ای می توانم استفاده کنم. ممنون از پاسخ شما

    1. سردبیر می گوید

      با سلام. برای اتصال باید از مبدل های AV به VGA یا AV به DVI استفاده کنید که مبدل های AV به VGA البته رایج تر و در دسترس تر هستند.

  48. شیرین می گوید

    سلام من میخواستم رسیور به لپ تاب وصل کنم در ضمن رسیور خروجی hdmi نداره میشه راهنمایی کنین لپ تاب هم vaio Sony هست

    1. سردبیر می گوید

      سلام وقت بخیر. باید از کارت کپچر با ورودی HDMI استفاده کنید.

  49. مهدی می گوید

    سلام باتشکر از سایت خوبتون
    من یه مانیتور جدید دارم که خروجی hdmiنداره ازچه روشی استفاده کنم لطفا راهنمایی کنید

    1. سردبیر می گوید

      سلام وقت بخیر. در حال حاضر با توجه به موجود نبود گیرنده دیجیتال مخصوص مانیتور باید از مبدل های HDMI به VGA استفاده کنید.

  50. ROBIN hood 1990 می گوید

    خیلی خیلی عالی بود،ممنون
    فقط من به مشکل خوردم، من روش آخری رفتم، کابل او دی ام
    فقط برای گرفتن صدا چه پیشنهادی دارین؟ اسپیکر بلندگوی معمولی؟
    بلندگو دارم اما از ایناس که با سوکت رنگی میخوره پشت تلوزیون قدیمی، ۲تا بلندگوی کوچیکه که آمپلیش خراب شده و این دوتا مونده. میشه ازش صدا گرفت؟

    1. سردبیر می گوید

      سلام وقت بخیر. برای دریافت صدا باید از خروجی صدای گیرنده دیجیتال ( رنگ سفید و قرمز ) یک کابل به اسپیکر یا همان بلندگوی خود وصل کنید. اگر اسپیکر شما هم دارای ورودی صدای RCA (به رنگ سفید و قرمز ) می باشد از کابل 2 به 2 استفاده کنید و اگر اسپیکر شما دارای ورودی صدا با جک 3.5 میلی متری است از یک کابل تبدیل 2 به 1 صدا استفاده کنید.

    2. Ramin می گوید

      سلام ببخشید من ریسور iclass رو با کابل hdmi بهvgi میخواستم به مانیتور ایسر al1521 وصل کنم که اسپیکر داخلی داره بعد میخواستم بپرسم کابل صدا باید به مانیتور وصل بشه یا دستگاه که صدا داشته باشم؟ مرسی

      1. سردبیر می گوید

        با سلام. صدا از طریق VGA منتقل نمیشه. باید از مبدل استفاده کنید که خروجی صدا هم داشته باشه و اون صدا رو به یک اسپیکر وصل کنید

  51. محمد می گوید

    سلام خسته نباشید
    من یه مانیتور ال سی دی دارم البته قدیمیه مثلا برای 8 یا 9 سال پیش هستش کدوم روش رو پیشنهاد میکنید که بهتر باشه.و اینکه چگونه از خود شما تهییه کنم.نشانی یا شماره تماس فروشگاه رو میشه بدین

    1. سردبیر می گوید

      سلام وقت بخیر
      پیشنهاد ما برای مانیتورهای قدیمی استفاده از یک گیرنده دیجیتال تلویزیون و یک مبدل HDMI به VGA با کیفیته . برندهای فرانت یا لایمستون و بافو مبدلهای مناسبی دارند.
      متاسفانه در حال حاضر بخش فروشگاه فعال نیست و تا چندماه آینده این بخش راه اندازی می شه. سوال یا مشکلی در نصب داشتید مطرح کنید تا راهنمایی مناسبی بدیم بهتون. موفق باشید

  52. ميترا می گوید

    با سلام. من رسیور iclass دارم که با کابل Hdmi به لب تابم وصل کردم ، تصویر ماهواره رو چطور روی لب تاب داشته باشم. ؟ ممنون

    1. سردبیر می گوید

      با سلام. لپتاپ شما دارای خروجی HDMI است و نه ورودی HDMI . به همین دلیل نمی توانید یک دستگاه مانند رسیور را به آن وصل کنید. برای این منظور باید از کارت کپچر با ورودی HDMI استفاده کنید

  53. حسن می گوید

    با سلام
    من هم مانیتورم هم دستگاه دیجیتالم (مخصوص تلویزیون) خروجی hdmi دارن. ولی وقتی به مانیتور وصل می کنم هیچ تصویری نمیاره. یعنی مانیتور شناساییش نمی کنه. ممنون می شم اگه راه حلی به من بگین.

    1. سردبیر می گوید

      با سلام
      ممکن است هرتز خروجی گیرنده دیجیتال با مانیتور سازگار نباشد و یا مانیتور از رزولوشن خروجی دستگاه پشتیبانی نکند . بهتر است رزولوشن دستگاه گیرنده دیجیتال خودتون رو تغییر بدید و دوباره امتحان کنید. به عنوان مثال اگر الان خروجی تصویر بر روی 1080p50 یا مثلا 1080i50 است اون رو تغییر بدین به 720p یا 480p و … . در تمام گیرنده ها گزینه ای با نام خروجی تصویر یا نام های مشابه در منو دستگاه وجود دارد که قابلیت تغییر رزولوشن خروجی را می دهند.

      1. مصطفی می گوید

        با سلام
        بنده یک گیرنده دیجیتال me-901 مارشال دارم و یک مانیتور Dell P190S از چه تبدیلی استفاده کنم برای وصل کردن گیرنده به مانیتور؟ و در ضمن برای صدا چکار کنم؟ صدا رو چه جوری پخش کنم؟
        میشه کامل راهنمایی کنید
        ممنون

        1. سردبیر می گوید

          سلام وقت بخیر
          اگر گیرنده دیجیتال شما خروجی HDMI داره با توجه به اینکه مانیتور شما ورودی DVI و VGA داره می تونید از مبدل های HDMI به DVI و HDMI به VGA استفاده کنید. هزینه مبدل HDMI به DVI پایین تره. در صورت تصویر نگرفتن از این مبدل باید از مبدل HDMI به VGA مناسب استفاده کنید که هم خروجی صدا داشته باشد و هم منبع تغذیه جداگانه داشته باشد.

      2. وحید می گوید

        سلام
        اگه ممکنه لطف کنید پاسخ بدید
        وقتی همون دیجیتال بالا نمیاد چطور تنظیم کنیم؟
        من قبلا hdmi رو وصل مانیتور تی وی کردم تصویر اومد الان از برق کشیدم ومانیتور زیرش چیزی گذاشتم دیگه نمیاد فقط میزنه سیگنال نیست چک ویدئو کابل الان وقتی تصویر نیست مانیتور خاموش میشه چطور همینو راه اندازی کنیم

        1. سردبیر می گوید

          با سلام. وقتی تصویری ندارین خب قاعدتا نمیتونین کاری کنید. باید دیجیتال را به یک تلویزیون وصل کنید و رزولوشن را تغییر دهید و دوباره به مانیتور وصل کرده و امتحان کنید.

          1. حسین می گوید

            سلام من دقیقا همین کارو کردم روی هر رزولیشنی امتحان کردم ولی فقط out of range میزنه

          2. سردبیر می گوید

            با سلام. حتما از مبدل با کیفیت و آداپتور دار استفاده کنید. بهتره رزولوشن دستگاه دیجیتال هم پایین بیارین

    2. حمیدرضا بهزادی نیا می گوید

      سلام وقت بخیر
      بنده یک مدل مانیتور قدیمی ال جی دارم میخام بدون کمک کیس مانیتور رو فلش خور کنم و فیلم های فلش رو به کمک مانیتور پخش کنم لطفا راه حل بدید ممنون

      1. سردبیر می گوید

        با سلام. پخش کننده های مختلفی هست که اندروید باکس از رایج ترین اونها هستش که قابلیت پخش فیلم از رویی فلش هم دارند