تفاوت دانگل HDMI مدل 2.4 و 5 گیگاهرتز چیست؟

0
5/5 - (1 امتیاز)

همانطور که می دانید دانگل HDMI یک محصول با قابلیت انتقال تصاویر از موبایل، تبلت، لپتاپ و کامپیوتر به صورت بی سیم و از طریق شبکه WiFi به صفحه نمایش می باشد. انتقال توسط شبکه WiFi می تواند در باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز و یا باند فرکانسی 5 گیگاهرتز صورت گیرد.انتخاب بین دانگل HDMI باید با توجه به مشخصات شبکه WiFi دستگاه فرستنده اطلاعات (موبایل ، تبلت، لپتاپ و …) انجام بگیرد.

اما تفاوت بین دانگل HDMI با باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز در چیست؟ در این مقاله کوتاه سعی کرده ایم به این سوال پاسخ مناسبی دهیم تا شما بتوانید انتخاب مناسبی برای انتخاب و خرید دانگل HDMI داشته باشید.

تفاوت فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز در دانگل HDMI چیست؟

تفاوت های بسیاری بین باند های های فرکانسی 2.4 و 5 گیگاهرتز وجود دارد که این تفاوت ها شامل 1- محدوده قابل پوشش 2- سرعت 3- تداخل می باشد.از آنجایی که محدوده تحت پوشش دانگل های HDMI معمولا بین 15 تا 20 متر می باشد موضوع محدوده تحت پوشش به اندازه موضوعات سرعت و تداخل اهمیت ندارد.

در مورد موضوع سرعت باید گفت که فرکانس های بالاتر سرعت و پهنای باند بیشتری در انتقال اطلاعات دارند. یعنی شما در فرکانس های بالاتر فایل ها را سریع تر دانلود یا آپلود می کنید. پس برای استفاده از برنامه هایی که پهنای باند بالایی استفاده می کنند مانند Video Streaming باند فرکانسی ۵ بسیار بهتر از ۲٫۴ است و شما پهنای باند بیشتری را در ۵ گیگاهرتز در اختیار دارید. 

در مورد موضوع تداخل باید بدانید که امروزه اکثر دستگاه ها از باند فرکانسی ۲٫۴ برای ارتباط بی سیم خود استفاده می کنند. در نتیجه شما در مناطق شلوغ مانند آپارتمان ها حتماً به دلیل وجود مودم های بیسیم، تلفن های بیسیم، موبایل و تبلت، لپتاپ و … که در باند 2.4 گیگاهرتز کار میکنند تداخل بسیار زیادی با دستگاه شما ودارند.

با توجه به توضیحات بالا متوجه میشویم که استفاده از یک دانگل انتقال تصویر برخوردار از باند فرکانسی 2.4 و 5 گیگاهرتز یک مزیت بسیار مهم به شمار می رود. به عنوان مثال شما می خواهید یک فیلم Full HD و یا یک بازی مانند بازی Asphalt اجرا و تصویر آن را در صفحه نمایش خود مشاهده کنید. طبیعی است که این امر با یک دانگل ضعیف امکانپذیر نمی باشد و به دلیل انتقال حجم سنگین از اطلاعات نیازمند یک دانگل انتقال تصویر مانند EZCast 5G یا EZCast 4K برای انجام این امر نیاز دارید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که دستگاه فرستنده اطلاعات مانند موبایل و تبلت شما باید از شبکه WiFi دوباند 2.4 و 5 گیگاهرتز برخوردار باشد که با توجه به پیشرفت تکنولوژی خوشبختانه این قابلیت بر روی اکثر دستگاه های امروزی وجود دارد.

[box type=”info” radius=”5″]

لطفا برای اطلاع از جدیدترین مقاله ها و آموزش ها ، در خبرنامه ما عضو شوید.
[/box]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.